tisdag 1 mars 2011

Vilken dag..

Det har blivit noll träning idag förutom vardagsmotionen på universitetet och cykelturen dit och hem. Stegräknaren står på 2772 steg, vilket är löjligt dåligt. Jag har inte haft någon ork alls efter att jag kom hem och min blick har känts stirrig och hela jag har varit ofokuserad. Om det blir någon träning imorgon är det för tidigt för att avgöra, plugget inför tentan måste gå före.

Efter ytterligare en dag med GI så jag har upptäckt ett litet snesteg, russin. Jag äter nog för mycket russin och jag har märkt att det är en hög andel kolhydrater i russin. Det har 64 i GI och räknas visserligen som medel - långsamma kolhydrater men jag måste nog tappa ner på mitt russin ätande så det inte börjar spöka med för mycket kolhydrater. (Jag hetsäter det som en galning ibland.)

Har hittat flera olika källor och värden på vad russin har för GI och kan inte avgöra vilket av dem som är korrekt?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar